StatCounter

vrijdag 5 februari 2016

Update ...............................

Het blijft tobben met de bijzonder hardleerse gemeenteraad van Westerveld.

Het wordt tijd dat de volksvertegenwoordigers zich ook als volksvertegenwoordigers gaan gedragen. Of is ook dit gezelschap “bestuurders” het slachtoffer van de beschermende en manipulerende Vierde Macht. Een soort van lokale Tweede Kamer. 
Het lijkt er verdacht veel op.

Ook in Westerveld kietelt men bij voorkeur zichzelf, speelt achter de schermen in de achterkamer een spelletje politiek en voert voor de bühne een gezapig toneelstukje op.
Egoïsme en macht brengen mensen ertoe de normen voor fatsoen en eerlijkheid te vervangen door de normen van de “bestuurscultuur”. En dat is heel wat anders!
De besloten vergaderingen van fractievoorzitters spelen kennelijk een grote rol in de voorfase van de besluitvorming en geheim overleg bindt de handen van onze volksvertegenwoordigers.
In Den Haag heft men overigens de commissie Stiekum als “het voorkook-orgaan” betiteld.
De fractieleden dienen in deze context slechts ter versiering van de vergaderingen.
Op lokaal niveau is het fractielid van Gemeentebelangen Westerveld is daarvan evenals haar voorgangster een treffend voorbeeld. Ook: stille zitt'n en blij kiek'n.

In mijn vorige berichtje van 14 januari 2016 maakte ik u deelgenoot van de inhoud van deze brief en het antwoord van het college van B&W.
Na een indringend gesprek met de mandataris ontving ik deze brief.
Helaas moet ik vaststellen dat de gemeenteraad sindsdien taal noch teken van zich heeft laten horen terwijl van rechtswege een ontvangstbevestiging een verplicht nummertje is. En dus heb ik maar weer een rappel verstuurd. Het functioneren van de gemeenteraad van Westerveld is eigenlijk te zielig voor woorden.

Voorts kan ik u meedelen dat ik een WOB-verzoek heb gedaan om althans enig zicht te krijgen op het niet-openbare gedeelte van de politieke besluitvorming t.w. het beraad van fractievoorzitters. De aanduiding “presidium” acht ik in dit verband gelet op de kwalificaties die er recentelijk aan zijn gegeven minder juist.

Tenslotte kan ik u ook nog melden dat ik een WOB-verzoek heb ingediend om u deelgenoot te kunnen maken van de externe kosten die aan de doofpot rond het proletarisch winkelen van de fractievoorzitter Jelle de Haas van Gemeentebelangen en zijn partner Inge Wiarda zijn uitgegeven. Belastinggeld dat beter besteed had kunnen worden.

Wist u trouwens dat in Diever een horeca-ondernemer op de Brink al sinds het begin van de negentiger jaren in overleg is met de gemeente Westerveld om op die plaats ter vervanging van zijn kraam een permanente snackkiosk te vestigen? Na bijna 25 jaar en na werkelijk talloze rechtszaken ligt zijn verzoek thans bij de Raad van State. Hoeveel belastinggeld zou in deze zaak ter bestrijding van de plannen van deze ondernemer aan externe adviseurs zijn besteed?

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: